Patria, Acelasi Film Doar Schimbat la Mijloc Putin...


Mie îmi plac filmele. Când ma satur de bârfele din jurul meu sau am vreo problema anume, ca sa ma delectez, bag un film iar dupa asta meditez. Câteodata filmele au un scenariu care reda si ilustreaza întâmplari similar din viata mea. Totodata, ador coloana sonora din filme. Iar unde dau de ceva muzica deosebita, dau la cautare pe net cântecul propriu-zis, apoi neaparat îl stochez în memoria calculatorului meu. Una nu-mi place: toate operele cinematografice pe care am sansa sa le privesc, le urmaresc pe la prieteni sau acasa, dar la un monitor de doar 20". Reteaua superdezvoltata. E bine de sugerat ca avem în Moldova o retea mare de cinematografe Patria. Însa, eu nu-mi permit sa privesc filmele lor de doi bani la care deja stiu raspunsul dupa primele 15 min. de vizionare. Asta-i o "zderalovka de bani" care nu îti trezeste clocot în vene si în suflet, în general, e lipsa de emotii si lacrimi.

Aceasta retea superdezvoltata, tinuta de dl. Selin, vorba vine, are o filmografie de cacat pentru tinuta de dezvoltare spiritual a populatiei Republicii Moldova. Bun, accept desenele animate, numai nu filmele! Nu poti privi trei parti de "Transformers" e clar ca buna ziua! La sfârsit va învinge patanul. Efecte 3D? Deschid pagina lor oficiala si vad: Omul de la Zoo, un film cretinoid pentru care eu sau tu trebuie sa scoti din buzunar pe putin 60 de lei moldovenesti? Lista continua cu Activitate paranormala 3, tind sa cred ca de trei ori la rând oamenii au vazut acelasi film doar schimbat la mijloc putin si ca, pe parcurs au aparut poate si niste actori noi. Ingenios, nu? Trei muschetari, pot sa-i scot si de pe torente. Dar ce sa mai vorbim în dodii, câte trucuri dintr-astea au mai fost pâna acum. La sfârsitul afisului s-a plasat desenul animat, Legenda unui iepure sau în traducere rusa? Normal. Sfârsit!

Dupa filmele lui Bertolucci oamenii vor merge la muzee. Da unde-i Jim Jarmush, sa stau pe gânduri 2 ore si sa nu înteleg nimic? Unde-i Chan-wook Park care filmeaza niste opere de arta adevarate, iar muzica din filmele sale este pur si simplu nespus de frumoasa si tainica. De ce nu-i Bertolucci? Cu siguranta ca dupa filmele lui aproape toti oamenii vor pretui arta, iar cu acest prilej vor merge si pe la muzee mai des. Apropos, unde sunt filmele de la Cannes? Doamnelor si domnelor, lista poate continua. Epilog. Poate ca acest discurs este subiectiv, dar am tot dreptul s-o fac pe blogul meu pe care îl îngrijesc. Plus, cu aceasta ocazie, vreau sa fiu liber în gândire si vreau si pot sa ma exprim fara sa ma autocenzurez, cum o fac unii blogheri... Dau banu' pe ceva ce merita privit pe ecranul mare, nu pe efecte sau 3D-uri cu acelasi continut schimbat de fiecare data. Multumesc. Sper ca multi dintre voi v-ati regasit doleantele în prezentul comunicat de RePressa!