I Heart Malta


Ok, m-am intors. N-am scris pana acum pentru ca am fost in soc termic. Am trecut printr-o diferenta de 20 de grade in doar cateva ore si mi-a luat cateva zile sa-mi revin! Ce am facut in Malta? Am fost la un training Youth in Action, pentru proiecte de youth exchange. Mi-am facut vreo 30 de prieteni noi si posibili parteneri de proiect. Am invatat sa fac o aplicatie buna, sa spun ‘party like an animal’ in flamanda, ‘te iubesc’ in finlandeza, ‘noroc’ tot in finlandeza, ‘ce faci? bine” in malteza, ‘multumesc’ in lituaniana, am facut karaoke pe piese turcesti cu versuri imbarligate, am mancat ’scared rabbit’, am mimat ’straight cat’, am vizitat M’dina, am dat ca premiu un album superb cu Romania unui coleg turc care a avut cel mai mare scor la Romania quiz (pe locul 2 si 3 au fost doi belgieni, au castigat harti cu delta Dunarii) si multe altele. Ce nu am facut in Malta? Nu am apucat sa vizitez Valetta, nu am apucat sa cumpar prea multe suveniruri, nu mi-am amintit sa imi iau esarfa, si nu am facut poze prea reusite.


Cum e Malta? Calda. Linistita. Cu multi cactusi. Cu apa albastra si calda. Cu oameni prietenosi. Cu pisici maidaneze, stray cats, zise si “Straight cats”. Cu strazi inguste. Cu distante mari intre un oras si altul. Cu autobuze si barci colorate. Cu masini care merg pe stanga, deci si cu multe service-uri auto (am facut eu legatura asta). Cu cer albastru, fara nori. Cum au fost colegii si trainerii? E greu sa vorbesc la comun despre toti, dar intr-un cuvant au fost energici. Toata ziua au invatat, iar noaptea au petrecut. De asta m-am intors eu dormind pe mine inapoi acasa. Belgienii pusi pe glume, finlandezele foarte de gasca, turcii prietenosi si petrecareti, francezii foarte calmi si linistiti, fetele din Slovacia foarte frumoase, bune vorbitoare de engleza si haioase, lituanienii la fel de petrecareti. Trainerii au fost foarte profi, iar cei care s-au ocupat de organizare, mai exact Diane si Clive din Malta, ne-au facut, pe romaneste, toate poftele. Pentru necunoscatori, daca faceti parte dintr-un ONG (organizatie non-guvernamentala) care lucreaza cu tineri, lumea e la picioarele voastre. Documentati-va pe site-ul youth in action. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu